Tre år med nyhetsbrev, profilering og vekst

Grav24 fyller tre år og har på kort tid etablert seg som sentral kilde i gravferdssektoren.

Publisert Sist oppdatert

Fredag 10. oktober markerer Grav24 tre år som landets eneste nettmagasin med gravferdssektoren som spesialområde. Magasinet har utviklet seg fra idé til en sentral kilde for bransjen og beslutningstakere.

Da vi startet 10. oktober 2022 publiserte vi vår første artikkel med null abonnenter. I dag har vi over 700 abonnenter.

Hva har Grav24 oppnådd?

  • Fra 0 til over 700 abonnenter på tre år
  • Ukentlig nyhetsbrev til 750 mottakere
  • Abonnement øker (45 prosent i 2024)
  • Populær arena for profilering
  • Fra 4.950 til 5.800 sidevisninger per måned på ett år

Populær arena for profilering

Stadig flere gravplassmyndigheter, byrå og samarbeidspartnere benytter Grav24 til profilering. Tilbakemeldinger tyder på at magasinet fyller et behov for å samle bransjeinformasjon på én digital plattform.

Interessen for profilering har økt betraktelig for hvert år siden.

Nyhetsbrev med stor gjennomslagskraft

Vårt ukentlige nyhetsbrev har over 750 mottakere; abonnenter, annonsører og beslutningstakere. Nyhetsbrevet formidler fagstoff, oppdateringer og aktuelle saker til bransjen hver tirsdag.

Tilbakemeldingene understreker at Grav24 gir oppdatert og pålitelig informasjon om gravferdssektoren.

Redaktør, Alf Bergin er glad for tallenes tale med vekst på alle fronter.

Vekst i lesertall

I 2024 hadde vi i snitt 4.950 sidevisninger per måned (per august). I samme periode i år har dette tallet steget til over 5.800, noe som viser stabil økning i trafikk og engasjement.

I oktober markerer vi jubileet med ekstra gode tilbud på profilering, og abonnement for nye abonnenter. Samtidig øker vi aktiviteten på nettsidene og setter søkelys på viktige tema innen gravferdsbransjen.

Jubileumsuka fra 6. – 10. oktober markeres med flere spennende og dagsaktuelle artikler. Blant annet møter vi gravferdskonsulent Anita Marstein som deler sterke opplevelser om barns møte med sorg. I Askøy kaster de seg nå på trenden med urnevegger.

Ghulam Abbas ga i høst stafettpinnen videre etter å ha vært daglig leder i Al-Khidmat siden etableringen i 2002. Han gir våre lesere nyttig informasjon han har høstet gjennom over 20 år innenfor gravferdsbransjen.

Nye prosjekter

Grav24 jobber nå stadig med nye prosjekt. Et av dem har fått arbeidstittelen «Når seremonirom mangler (Farvel uten tak over hodet)». Vi ønsker å rette søkelyset på utfordringer når tradisjonelle seremonirom ikke er tilgjengelige.

Regjeringen lanserte tidligere i høst en strategi om et livssynsåpent samfunn. Dette dokumentet har Grav24 belyst tidligere.

Powered by Labrador CMS