Hanne Prytz, Gjøvik
Naboene vil sende klage til kommunen på vedtaket der de gir dispensasjon fra plan- og bygningsloven til Gjøvik kirkelige fellesråd.

– Klagen kommer

Kommunestyret sa ja til utvidelse, men naboene gir seg ikke. Statsforvalteren har allerede underkjent vedtaket to ganger tidligere.

Publisert

Naboene til den planlagte krematorieutvidelsen i Gjøvik vil klage på avgjørelsen i kommunestyret sist uke. Da ble det vedtatt med 26 mot 12 stemmer at kommunen gir to dispensasjoner til Gjøvik kirkelige fellesråd.

– Vi har allerede uttrykt at en klage vil komme, sier Hanne Prytz på vegne av naboene. Hun har engasjert seg og uttrykker bekymring for prosessen som har ført til nok et positivt vedtak fra kommunen. 

– De har jo møtt stor motstand, fortsetter hun, og viser til at Statsforvalteren i Innlandet har underkjent kommunens vedtak to ganger, og ikke tatt til følge en anmodning fra kommunen om å endre sitt syn på saken.

Plan- og bygningsloven er ganske klar i sin tale når det gjelder muligheten for å gi dispensasjon. Da skal fordelene være klart større enn ulempene. 

For å lese denne artikkelen, må du ha abonnement.

Bli abonnent av nettmagasinet Grav24.

NYHET
24 timer med Grav24 KUN Vipps

Kr 49,-

Kjøp

Årsabonnement
Enkeltbruker VIPPS

Kr 450,-

Kjøp

Årsabonnement
Enkeltbruker E-post eller EHF

Kr 450,-

Kjøp

Årsabonnement
Inntil 5 brukere

Kr 1 800,-, (360,-, pr. stk)

Kjøp

Årsabonnement
Inntil 10 brukere

Kr 3 300,-, (330,-, pr. stk)

Kjøp

Powered by Labrador CMS